Понеділок, 04.08.2025, 13:40
Вітаю Вас Гість | RSS

КЗ "Преславська БЗОШ І-ІІІ ступенів"

Меню сайту
Категорії розділу
Школа молодого вчителя [9]
Школа молодого вчителя
Методична рада [6]
Методична рада
Робота з обдарованими дітьми [1]
Робота з обдарованими дітьми
Творчі здобудки вчителів [6]
Творчі здобудки вчителів
Безпека в школі [3]
Безпека в школі
Методичні заходи [3]
Методичні заходи
Поради батькам майбутніх першокласників [4]
Поради батькам майбутніх першокласників
ДПА 2014 [4]
ДПА 2014
Річний план закупівлі [2]
Річний план закупівлі
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всего ответов: 23
Розкажи друзям
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методичні заходи

Практичний семінар – тренінг

Практичний  семінар – тренінг

Тема:  Сучасний урок. Шляхи   підвищення  його ефективності.

 Мета:

   mАктуалізація проблеми підвищення ефективності сучасного уроку.

   mКолегіальний пошук шляхів підвищення ефективності кожного уроку

          завдяки впровадженню інтерактивних технологій навчання;

          нестандартних прийомів активізації  пізнавальної діяльності учнів.

mАктивізація творчих здібностей, розвиток творчого потенціалу кожного вчителя.

 

Форма заходу:  практичний семінар - тренінг

 

                         Алгоритм   проведення.

 

І.Інтерактивна вправа «Очікування».

    Мета: сприяти ефективної продуктивної праці учасників

 

         На дощці намальовано сонечко з променями.  Треба написати на картці одним словом свої очікування від заняття. Вчителі  по черзі виходять до дощці і клеять на променях заповнену картку з їх очікуваннями, які виражені однім словом. При цьому озвучують свої думки.

 

ІІ. Вправа «Самопрезентація -  квіти».

    Мета:  мотивація діяльності, створення комфортної атмосфери для

                 конструктивної роботи.

 

Керівник  ради нагадує: успіх заняття, емоційне почуття кожного учасника навчального процесу залежать від того, як вас зустрінуть, від атмосфери в класі. Тому, щоб у нас панувала приязна, добра атмосфера, атмосфера співпраці, пропоную  кожному учаснику назвати своє ім’я – позитивні риси, які починаються з літери та улюблену квітку, яка асоціюється з вашими рисами. Керівник починає з себе: Ліра – ласкава,  троянда. Усі представляються по колу.

ІІІ. Вправа «Криголам»

       Керівник: Ви  самі  себе презентували. Як бачимо, сьогодні зібралися ті, кому притаманні різні  позитивні риси, подобаються  різноманітні за кольором, запахом, формою квіти. Всі різні, але за умовами правильного підходу їх можна об’єднати в прекрасний букет. Гармонії в цій композиції ми досягнемо тільки за умови виконання правил співпраці. Треба їх виробити.Основні правила: (учасники пропонують правила, які записуються на дощці)

n Говорити по черзі.

n Слухати і чути.

nБути толерантними.

n Висловлюватися стисло.

n Бути позитивними.

 

ІV. Вправа «Мозковий штурм»

      Керівник: Будь-який матеріал краще сприймати, коли є опора на досвід, знання учнів.  Пропонуємо  виконати наступне завдання: записати на аркуші три слова, з якими у вас асоціюється поняття «Сучасний урок». Керівники  груп озвучують пропозиції членів своєї групи.

nТворча взаємодія учня й учителя.

nСпівнавчання та співпраця.

nУчитель – організатор процесу навчання.

nСуб’єкт-суб’єктні відносини.

 

Керівник:  Кожна група запропонувала свої думки стосовно сучасного уроку.  Сьогодні ми з вами розглянемо,  яким же  чином можна зробити кожен урок більш ефективним, які чинники впливають на це?

 

V.     Інформаційний  блок. ( тези керівника )

     Сучасний урок – це передусім урок, на якому створено реальні для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що допомагає  досягти високих результатів у навчанні. Це особистісно-зорієнтований урок, у центрі якого особистість  учня.

    Метод – це спосіб або шлях, яким досягається певний результат.

   Методи навчання – способи передачі вчителем та засвоєння учнями знань умінь і навичок, розвитку пізнавальних інтересів учнів.

    Пізнавальна діяльність  - процес осягнення індивідом оточуючої природної та соціальної реальності, яка спрямована на досягнення наукового розуміння оточуючої дійсності.

     Технологія – це наука про розвиток, освіту, навчання і виховання школяра на основі позитивних загальнолюдських якостей та досягнень педагогічної думки.

    Педагогічна творчість учителя – це педагогічна діяльність, спрямована на розвиток потенційних можливостей кожного школяра.

     Умови  творчої діяльності учителя:

n усвідомлення себе як творця в педагогічному процесі;

nприйняття школяра як  суб’єкта   процесу пізнання;

nусвідомлення мети, значення та завдань власної педагогічної діяльності;

nусвідомлення особистісної творчої індивідуальності.

    Компетентність учителя – володіння вчителем необхідною сумою знань, умінь і навичок, що визначають сформованість  його педагогічної діяльності, педагогічного спілкування й особистості вчителя, як носія визначених цінностей, ідеалів і педагогічної свідомості.

         Творчість – необхідна умова становлення самого педагога, його самопізнання, розвитку і розкриття як особистості. Творчість є основою педагогічної талановитості кожного вчителя. Розвиток педагогічної творчості і підвищення навчально-виховного процесу залежить від різних факторів, а також від психолого-педагогічних умов, визначених шляхів розвитку та реалізації творчої педагогічної діяльності та особистісних рис кожного вчителя.  Тому, творчий учитель – це особистість, яка характеризується високим рівнем креативності, відповідним рівнем знань предмета, який викладає, набутими психолого-педагогічними знаннями,  вміннями  та навичками, які забезпечують його ефективну діяльність з розвитку потенційно творчих можливостей учнів.

       Педагогічна креативність – це креативні риси, здібності, сформовані мотиви, які сприяють успішній творчій діяльності педагога.

     Отже, щоб урок був сучасним,  необхідно, щоб вчитель був творчою, компетентною особистістю, якій притаманні педагогічна креативність, толерантність у спілкуванні, творчість у діяльності. Або без  цих рис  урок буде мало ефективнім, не цікавим  для учнів.

         Модель сучасного уроку обумовлена соціально-психологічними новоутвореннями в структурі особистості учня, бо з метою цього змісту й заради такого змісту проводиться кожен сучасний урок. Істотними елементами уроку є:зміст уроку (змістовний блок) як система отримуваних знань, нових вмінь та стосунків, що мають бути засвоєні учнями; процес активної діяльності ( процесуальний блок), організований як інтелектуальна активність  кожної дитини, залученої до активної пізнавальної діяльності, результатом якої і стає засвоєний зміст уроку взаємини суб’єктів (суб’єктивний блок)  діяльності, особистісні зв’язки яких визначають успішність оволодіння змістом.

 Урок, що забезпечив отримання учнями знань, умінь і взаємин, заслуговує високу позитивну оцінку, оскільки результат очевидний.


Урок  тоді буде продуктивним, коли учитель може створити ситуацію успіху.

      Ситуація успіху – це те, що може організувати учитель на уроці та в позаурочний час. Ситуації успіху можна досягти тільки тоді, коли не лише вчитель, а й сама дитина визначає цей результат як успіх. Реалізація ситуації успіху відкриває великі можливості учня, нові обрії перед учнями і вчителями, дає стимули до подальшої діяльності.

         Ефективність використання інновацій під час проведення уроку значною мірою залежить від того, як реалізується творчий потенціал особистості учня. Ми  з вами, хочемо того чи ні, є вчителями нового століття, і ціле життя працюватимемо для того, щоб навчання було ефективним і плідним для кожної дитини, стало радістю і задоволенням.

«Хороші вчителі створюють хороших учнів»,- казав М.Остроградський.

«Кожний, хто вмиє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними інтересами й може привести їх до успіху -  справжній Майстер …» так говориться у одній притчі. 

VІ.    Практичний блок

      Інтерактивна вправа   «Створення та презентація міні проекту».

            (Робота в групах. Кожна група обговорює та презентує свій міні

             проект з  заданої теми)

     Керівник  визначає  завдання для кожної  групи.

№1  «Виявити суб’єктивні чинники, які впливають на ефективніст сучасного  уроку».



Керівник:  Кожен урок, як гарна вистава, повинен мати гарний вступ, що

                     сприяє формуванню позитивної установи на діяльність. Мотивація

                     діяльності виникає в перші його хвилини та за своєю якістю може

                     бути позитивною або негативною.

 


Категорія: Методичні заходи | Додав: Admin (31.01.2014)
Переглядів: 1395 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Шкільне життя
Корисні сайти

Copyright MyCorp © 2025
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz


200